The influence of the real material and system properties on the traction-creep relationships in rolling contact
- verfasst von
- H. Krause, G. Poll
- Abstract
With the help of the results obtained from test rig experiments and a comparison with the original system, it is demonstrated to what extent the traction-creep relationships of wheel-rail contact are influenced by surface contamination, oxide layers, roughness, plastic deformations and the preferred crystal orientations (textures) they cause, and dynamic variations in vertical load.
- Externe Organisation(en)
-
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH)
- Typ
- Artikel
- Journal
- WEAR
- Band
- 86
- Seiten
- 267-285
- Anzahl der Seiten
- 19
- ISSN
- 0043-1648
- Publikationsdatum
- 15.04.1983
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Physik der kondensierten Materie, Werkstoffmechanik, Oberflächen und Grenzflächen, Oberflächen, Beschichtungen und Folien, Werkstoffchemie
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1016/0043-1648(83)90166-7 (Zugang:
Geschlossen)