The influence of the real material and system properties on the traction-creep relationships in rolling contact

verfasst von
H. Krause, G. Poll
Abstract

With the help of the results obtained from test rig experiments and a comparison with the original system, it is demonstrated to what extent the traction-creep relationships of wheel-rail contact are influenced by surface contamination, oxide layers, roughness, plastic deformations and the preferred crystal orientations (textures) they cause, and dynamic variations in vertical load.

Externe Organisation(en)
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH)
Typ
Artikel
Journal
WEAR
Band
86
Seiten
267-285
Anzahl der Seiten
19
ISSN
0043-1648
Publikationsdatum
15.04.1983
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Physik der kondensierten Materie, Werkstoffmechanik, Oberflächen und Grenzflächen, Oberflächen, Beschichtungen und Folien, Werkstoffchemie
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1016/0043-1648(83)90166-7 (Zugang: Geschlossen)