Information Encoding Modeling in Computer Science Education
- verfasst von
- Heike Buttke, Johannes Krugel
- Abstract
Modeling is a major component of Computer Science (CS) education implemented in K-12.We propose Information Encoding Modeling (IEM) to facilitate the development of modeling competencies, emphasizing semiotic competence and the creative representation of complex information.This research situates IEM within the context of existing modeling techniques, evaluates its application through various examples, and proposes an Encoding Diagram as a key representational tool.We present the potential integration of IEM into CS education to enhance students' understanding of information encoding and Computational Thinking principles.
- Organisationseinheit(en)
-
Fachgebiet Didaktik der Elektrotechnik und Informatik
- Typ
- Aufsatz in Konferenzband
- Anzahl der Seiten
- 2
- Publikationsdatum
- 16.09.2024
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Software, Mensch-Maschine-Interaktion, Maschinelles Sehen und Mustererkennung, Computernetzwerke und -kommunikation
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1145/3677619.3678125 (Zugang:
Geschlossen)