Information Encoding Modeling in Computer Science Education

verfasst von
Heike Buttke, Johannes Krugel
Abstract

Modeling is a major component of Computer Science (CS) education implemented in K-12.We propose Information Encoding Modeling (IEM) to facilitate the development of modeling competencies, emphasizing semiotic competence and the creative representation of complex information.This research situates IEM within the context of existing modeling techniques, evaluates its application through various examples, and proposes an Encoding Diagram as a key representational tool.We present the potential integration of IEM into CS education to enhance students' understanding of information encoding and Computational Thinking principles.

Organisationseinheit(en)
Fachgebiet Didaktik der Elektrotechnik und Informatik
Typ
Aufsatz in Konferenzband
Anzahl der Seiten
2
Publikationsdatum
16.09.2024
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Software, Mensch-Maschine-Interaktion, Maschinelles Sehen und Mustererkennung, Computernetzwerke und -kommunikation
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1145/3677619.3678125 (Zugang: Geschlossen)