Digital Competencies in the Civil Service
- verfasst von
- Margrit Seckelmann, Derya Catakli
- Abstract
This chapter deals with the need to develop digital skills in the public sector. To this end, our understanding of the term “digital skills” will firstly be outlined. Then, the European (and the German) competence framework will be examined. After a look at other countries and an outline of the different sub-aspects of “digital skills”, the German projects and institutions that deal with determining digital skills for the civil service will be presented. Finally, a conclusion will be drawn.
- Organisationseinheit(en)
-
Professur für Öffentliches Recht und das Recht der digitalen Gesellschaft
- Externe Organisation(en)
-
Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer
- Typ
- Beitrag in Buch/Sammelwerk
- Seiten
- 662-680
- Anzahl der Seiten
- 19
- Publikationsdatum
- 29.01.2025
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.4324/9781003458333-41 (Zugang:
Offen)